Versnellingen
Duur: 2 minuten
Doelgroep: B-Jeugd, C-Jeugd

Doel

Het verbeteren van de behendigheid met bal en stick tijdens het versnellen en op hoge snelheid drijven.

Wat is nodig?

  • Half veld.
  • 4 pylonen.
  • 1 stick en bal per speler.

Organisatie

Zet vanaf de achterlijn een rij uit van 4 pylonen met een onderlinge afstand van 5 meter.

Maak 2 rijen van spelers op de achterlijn.

Telkens als een tweetal de eerste pylon passeert, start het volgende tweetal. Hierdoor blijft er ruimte tussen de spelers waardoor ze elkaar niet kunnen hinderen.

Oefening

  1. Drijf rustig naar de eerste pylon (5 meter). Ter hoogte van deze pylon versnel je tot 80% van je maximale snelheid met bal en stick naar de tweede pylon (5 meter). Draai hierna met een ruime bocht naar buiten en drijf rustig terug naar het begin.
  2. Drijf rustig naar de eerste pylon (5 meter). Ter hoogte van deze pylon versnel je tot 80% van je maximale snelheid met bal en stick naar de derde pylon (10 meter). Draai hierna met een ruime bocht naar buiten en drijf rustig terug naar het begin.
  3. De spelers drijven rustig naar de eerste pylon (5 meter). Ter hoogte van deze pylon versnel je tot 80% van je maximale snelheid met bal en stick naar de vierde pylon (15 meter). Draai hierna met een ruime bocht naar buiten en drijf rustig terug naar het begin.
  4. Herhaal deze cyclus 3 keer.

Aandachtspunten

  1. Een versnelling betekent dat je steeds sneller gaat lopen, totdat je op de gewenste snelheid (maximaal 80%) bent. Je gaat dus niet sprinten tijdens deze oefening.